Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/2/14(Isnin) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 53-55. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/2/14(Selasa) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan kepemimpinan dan sumbangan tokoh Mesir (abad ke-12) iaitu Salehuddin al-Ayyubi dan Khalifah Uthmaniyah (abad ke-15) iaitu Sultan Muhammad al-Fatih. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/2/14(Rabu) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan bentuk perhubungan luar dari segi hubungan diplomatik pada zaman Nabi Muhammad SAW dan Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/2/14(Khamis) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 55-57. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/2/14(Khamis) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan bentuk perhubungan luar dari segi hubungan naungan melalui pembayaran Jizyah pada zaman Khalifah al-Rasyidin dan Khalifah Umayyah (abad ke-7-8M). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/2/14(Jumaat) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah menghasilkan esei mengikut format yang betul dengan menunjukkan hasil kerja mereka.Sebahagian pelajar telah berjaya menghasilkan pengenalan esei mengikut format berkenaan dan akan menyambung tugasan menyiapkan esei di rumah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/2/14(Jumaat) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 57-58. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/2/14(Sabtu ganti-Jadual Selasa) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Sebahagian pelajar telah berjaya menghasilkan beberapa perenggan isi esei mengikut format berkenaan .Walaubagaimanapun,banyak kesalahan tatabahasa dan susunan atau kesesuaian isi yang diperbetulkan oleh guru. |
No comments:
Post a Comment