Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/7/14 (Isnin) |
Kelas | 6RK4 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di China pada abad ke-16. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/7/14 (Isnin) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk | Bab 7: Islam di Asia Tenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat membahaskan teori-teori kedatangan Islam di Asia Tenggara beserta bukti-bukti yang tersendiri. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/7/14 (Selasa) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor kemunculan nasionalisme dalam pelbagai aspek. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/7/14 (Selasa) |
Kelas | 6RK4 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di Jerman pada abad ke-16-18. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 16/7/14(Rabu) |
Kelas | 6RK4 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di Perancis pada abad ke-16-18. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 16/7/14(Rabu) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sebab penubuhan dan matlamat gerakan, persatuan, kelab, dan kesatuan yang mendukung gerakan nasionalisme. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/7/13 (Khamis) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk | Bab 7: Islam di Asia Tenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan keistimewaan Islam yang menarik minat masyarakat Asia Tenggara untuk memeluk Islam dengan memberikan contoh-contoh yang rasional. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/7/13 (Khamis) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
: Pendudukan Jepun 1941-1945 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan dasar dan kesan pendudukan Jepun ke atas gerakan mencapai kemerdekaan pada abad ke-20. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/7/14 (Jumaat) |
Kelas | 4K8 |
Tajuk | Bab 7: Islam di Asia Tenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan pengaruh Islam dalam pelbagai aspek pada zaman perkembangan Islam di Asia Tenggara. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/7/14 (Jumaat) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
: Perjuangan secara berperlembagaan 1946-1960. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan penentangan orang Melayu terhadap Malayan Union dan Gerakan Anti-Penyerahan di Sarawak pada abad ke-20. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/7/14 (Jumaat) |
Kelas | 6RK4 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi kapitalisme di England pada abad ke-16-18. |
No comments:
Post a Comment