Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 30/3/15(Isnin) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 53-57. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 31/3/15(Selasa) |
Kelas | 6AK4 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan peranan cukai kharaj dan pelaksanaannya pada zaman Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7-8M) dan Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M). |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/4/15(Rabu) |
Kelas | 6AK4 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep/definisi jizyah,syarat-syarat jizyah dan kadarnya. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/4/15(Khamis) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 57-61. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 2/4/15(Khamis) |
Kelas | 6AK4 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan peranan cukai kharaj dan pelaksanaannya pada zaman Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7-8M)dan Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M). |
Tarikh | 3/4/15 |
Catatan | Cuti Umum:Good Friday |
No comments:
Post a Comment