Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
13/4/15(Isnin)
|
Kelas
|
4K2
|
Tajuk
|
Mula Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
Buku Teks Tingkatan Empat m/s .71-83.
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyatakan bentuk-bentuk kerajaan awal di Asia dan membandingkan ciri-ciri kerajaan agraria dan maritim serta membincangkan aspek saling bergantung antara kerajaan agraria dan kerajaan maritim. Jadual yang disediakan berjaya dilengkapkan dengan kerjasama semua pelajar.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
13/4/15(Isnin)***sit in
|
Kelas
|
4K2
|
Tajuk
|
Bab 3 : Tamadun Awal AsiaTenggara
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
Buku Teks Tingkatan Empat m/s .84-94
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menghuraikan cara-cara kedatangan pengaruh Hindu-Buddha dan pengaruhnya dalam sistem pemerintahan dan kesenian dan Kesusasteraan(Bahasa dan tulisan).Tamat Bab 3.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
14/4/15(Selasa)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan falsafah dan ciri-ciri pendidikan Islam pada zaman Khalifah Umayyah (abad ke-7-8M) .
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
15/4/15(Rabu)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan falsafah dan ciri-ciri pendidikan Islam pada zaman Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M).
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
16/4/15(Khamis)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan jenis institusi pendidikan dan menjelaskan sistem pendidikan fardu ain dan fardu kifayah di Mesir (abad ke-8M) serta kaedah pengajaran dan pembelajaran di negara berkenaan.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
16/4/15(Khamis)
|
Kelas
|
4K2
|
Tajuk
|
Bab 4: Kemunculan Tamadun Islam dan Perkembangannya di Mekah.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
kerjasama
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
Buku Teks Tingkatan Empat m/s 98-105.
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menyatakan latar belakang dan ciri- ciri masyarakat Arab Jahiliyah.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
17/4/15(Jumaat)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan jenis institusi pendidikan dan sistem pendidikan fardu ain dan fardu kifayah di Acheh (abad ke-16-17M) serta kaedah pengajaran dan pembelajaran di negara berkenaan.
|
No comments:
Post a Comment