Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 6/4/15(Isnin) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk |
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 61-63. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan setiap konsep berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 7/4/15(Selasa) |
Kelas | 6AK4 |
Tajuk | SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan konsep/definisi zakat dan golongan yang berhak menerimanya. |
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
8/4/15( Rabu)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan peranan zakat dan pelaksanaannya pada zaman Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7-8M) dan Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M).
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
9/4/15(Khamis)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 4:PBS
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
100% pelajar telah berjaya menyiapkan esei lengkap.
Bagaimanapun,sebilangan mereka tidak mengikut format yang betul. 4 pelajar tidak cukup syarat minima bilangan patah perkataan manakala 2 pelajar terlebih patah perkataan iaitu tidak memenuhi format 2500-3000 patah perkataan. Esei telah dihantar kepada guru untuk disemak sepintas lalu terlebih dahulu.Pelajar yang tidak memenuhi kriteria berkenaan, eseinya dikembalikan untuk ditambahbaik.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
9/4/15(Khamis)
|
Kelas
|
4K2
|
Tajuk
|
Bab 2 : Peningkatan tamadun (Yunani, Rom, India dan China)
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
Buku Teks Tingkatan Empat m/s 63-68.
|
Refleksi
|
80% Pelajar dapat menyenaraikan sumbangan setiap tamadun dalam pelbagai aspek serta membandingkannya antara satu sama lain. Pelajar juga dapat menjelaskan perbandingan prinsip-prinsip utama setiap agama dan ajaran dunia. Tamat Bab 2.
|
Tarikh
|
10/4/15(Jumaat)
|
Kelas
|
6AK4
|
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 4:PBS
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar yang membentang dapat menjawab soalan pelajar lain dengan sederhana.Hanya segelintir yang dapat menjawab dan menghurai dengan baik. Gaya pembentangan lebih kepada membaca,mungkin mereka gugup dan kurang membuat persediaan sebelum pembentangan.
|
No comments:
Post a Comment