Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 6/7/15 (Isnin) |
Kelas | 6RK5 |
Tajuk | Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan perubahan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang Pertanian di Belanda dan England pada abad ke-17-18. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 6/7/15 (Isnin) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan | Buku Teks Tingkatan Empat m/s 158-161. |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan fakta berkaitan asal-usul terbentuknya Kerajaan Turki Othmaniyah serta sumbangannya dalam perkembangan Tamadun Islam. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 7/7/15 (Selasa) |
Kelas | 6AK4 |
Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan pembentukan Persekutuan Tanah Melayu 1948 dan menggalurkan perkembangan perlembagaan di Sabah dan Sarawak pada abad ke-20. |
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
7/7/15 (Selasa)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang Perindustrian di Jerman pada abad ke-19-20.
|
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 8/7/15 (Rabu) |
Kelas | 6AK4 |
Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan langkah-langkah mengatasi ancaman Parti Komunis Malaya pada abad ke-20. |
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
8/7/15 (Rabu)
|
Kelas
|
6RK4
|
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan orientasi kegiatan dan kemajuan dalam bidang Perindustrian di Jepun pada abad ke-19-20.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
9/7/15 (Khamis)
|
Kelas
|
6RK5
|
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan proses perubahan pemikiran dan kemajuan ilmu pengetahuan kesan daripada Renaisans, Reformasi Protestan, Revolusi Sains, dan Gerakan Pencerahan.
|
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 9/7/15 (Khamis) |
Kelas | 4K2 |
Tajuk | Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam dan sumbangannya.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan faktor-faktor penyebaran Islam di Eropah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 9/7/15 (Khamis) |
Kelas | 6AK5 |
Tajuk | Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor pembentukan Malaysia,menganalisis reaksi dalam dan luar negara terhadap pembentukan Malaysia serta isi-isi penting Perjanjian Malaysia 1963. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/7/15 (Jumaat) |
Kelas | 6AK4 |
Tajuk | Mula Tema 4: Pengisian Kemerdekaan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan sistem pemerintahan Malaysia pada abad ke-20,tambahan pula mereka juga mempelajari topik ini dalam subjek Pengajian Am. |
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
10/7/15 (Jumaat)
|
Kelas
|
6RK4
|
Tajuk
|
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber rujukan
|
|
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan idea dan sumbangan tokoh berkenaan dalam pelbagai bidang terutamanya, politik,ekonomi dan sosial.
|
No comments:
Post a Comment