Tarikh | 29/6/15(Isnin) |
Catatan | Guru terlibat dengan Bengkel SPL KPM untuk SU LDP Sekolah anjuran PPD Serian. |
Mata pelajaran |
Sejarah |
Tarikh |
30/6/15 (Selasa) |
Kelas |
6RK5 |
Tajuk |
Tema
3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur
patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi |
Pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi kapitalisme di
England pada abad ke-16-18. |
Mata
pelajaran |
Sejarah |
Tarikh |
30/6/15 (Selasa) |
Kelas |
6AK4 |
Tajuk |
Tema 3: Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur
patriotisme |
kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber
rujukan |
|
Refleksi |
Pelajar dapat menjelaskan
faktor-faktor kemunculan nasionalisme dalam pelbagai aspek. |
Mata pelajaran |
Sejarah |
Tarikh |
1/7/15 (Rabu) |
Tajuk |
Tema 3: Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur
patriotisme |
kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber
rujukan |
|
Refleksi |
Pelajar dapat menjelaskan
sebab penubuhan dan matlamat gerakan, persatuan, kelab, dan kesatuan yang
mendukung gerakan nasionalisme. |
Mata pelajaran |
Sejarah |
Tarikh |
1/7/15 (Rabu) |
Kelas |
6RK5 |
Tajuk |
Tema
3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur
patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi |
Pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi kapitalisme
di Amerika Syarikat pada abad ke-16-18. |
Mata pelajaran |
Sejarah |
Tarikh |
2/7/15 (Khamis) |
Kelas |
6AK5 |
Tajuk |
Tema 3: Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur
patriotisme |
kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber
rujukan |
|
Refleksi |
Pelajar dapat menjelaskan
dasar dan kesan pendudukan Jepun ke atas gerakan mencapai kemerdekaan pada
abad ke-20. |
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
2/7/15 (Khamis)
|
Kelas
|
4K2
|
Tajuk
|
Bab 6: Pembentukan kerajaan Islam
dan sumbangannya.
|
Objektif
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
|
Kbkk
|
|
Nilai/Unsur
patriotisme
|
|
Konsep/Istilah
|
|
Sumber
rujukan
|
Buku Teks
Tingkatan Empat m/s 155-158.
|
Refleksi
|
Pelajar dapat
menyatakan asal-usul terbentuknya Kerajaan
Bani Abbasiyah serta contoh sumbangan
Kerajaan Bani Abbasiyah yang utama.
|
Mata pelajaran |
Sejarah |
Tarikh |
2/7/15 (Khamis) |
Kelas |
6RK5 |
Tajuk |
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi |
Pelajar dapat menjelaskan perubahan orientasi
kegiatan dan kemajuan dalam bidang perdagangan dan perniagaan di Portugal
pada abad ke-16-18. |
Mata pelajaran |
Sejarah |
Tarikh |
3/7/15 (Jumaat) |
Kelas |
6RK5 |
Tajuk |
Tema
3:Kemajuan dan Pembangunan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur
patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Sumber rujukan |
|
Refleksi |
Pelajar dapat menjelaskan perubahan orientasi kegiatan dan
kemajuan dalam bidang perdagangan dan perniagaan di Belanda pada abad
ke-16-18. |
Mata pelajaran |
Sejarah |
Tarikh |
3/7/15 (Jumaat) |
Kelas |
6AK5 |
Tajuk |
Tema 3: Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur
patriotisme |
kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Sumber
rujukan |
|
Refleksi |
Pelajar dapat menjelaskan penentangan
orang Melayu terhadap Malayan Union dan Gerakan Anti-Penyerahan di
Sarawak pada abad ke-20. |
No comments:
Post a Comment