|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta
Bulatan/Mendefinisikan mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku
Teks Tingkatan Empat m/s 4-8.
Panduan
Pengurusan dan Pengajaran Sejarah
Komik
Sambil belajar Sejarah m/s 1-3
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA
1:Masyarakat, Pemerintahan, Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
pembelajaran
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotism/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
BBM/Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
KERJA
KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang
saran
|
||||||||
KBAT
|
Mencirikan
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Sorotan kajian
lepas.
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku
Teks Tingkatan Empat m/s 8-11.
Panduan
Pengurusan dan Pengajaran Sejarah
Komik
Sambil belajar Sejarah m/s 4-5
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan,
Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Buih
berganda/Membanding beza
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
Sedia berubah ke arah lebih
baik
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 1:Masyarakat, Pemerintahan,
Pertahanan, dan Perhubungan Luar:
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Alir/membuat
urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan dan Peta Pokok/membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
Buku
Teks Tingkatan Empat m/s 11-16.
Panduan
Pengurusan dan Pengajaran Sejarah
Komik
Sambil belajar Sejarah m/s 6-11
|
||||||||
Refleksi
|
No comments:
Post a Comment