|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Alir/membuat urutan dan Peta Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
1.
Buku Teks Tingkatan Empat m/s 17-22
2.
Panduan Pengurusan dan Pengajaran Sejarah
3.
Komik Sambil belajar Sejarah m/s 12-16
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar dapat
menyatakan ciri-ciri, proses dan sumbangan tamadun Mesir
Purba.
|
|
|||||||||
Catatan
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menyenaraikan sumbangan tamadun Mesir Purba.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Mencari jawapan kepada soalan latihan berkaitan.
|
||||||||
KBAT
|
1.
menyelidik
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
pokok/membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
Menghargai
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Teokrasi
2.
Mutlak
3.
nome
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
1.
Buku Teks Tingkatan Empat m/s 17-22
2.
Panduan Pengurusan dan Pengajaran Sejarah
3.
Komik Sambil belajar Sejarah m/s 26
|
||||||||
Refleksi
|
Guru tiada di sekolah pada hari
ini kerana mengikuti kursus Sejarah 940/4.Kerja diedarkan lebih awal untuk disiapkan
oleh pelajar secara berbincang dengan rakan sebelah dan merujuk buku teks
|
|
|||||||||
Tajuk
|
KERJA
KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
||||||||
Objektif
|
Mengenalpasti
langkah-langkah yang tepat dalam penghasilan kerja kursus pelajar.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Alir/membuat
urutan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
latar/tempoh masa
kajian.
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
KERJA
KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Kuliah dan sumbang
saran
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan
mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Dakap/hubungan
seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
sumber primer dan
sekunder.
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
1 : Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
pokok/membuat pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
1.
Buku Teks Tingkatan Empat m/s 23-28
2.
Panduan Pengurusan dan Pengajaran Sejarah
3.
Komik Sambil belajar Sejarah m/s 26
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri, proses dan sumbangan
Tamadun Indus.
|
No comments:
Post a Comment