|
|||||||||
Tajuk
|
Mula Tema
4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab
dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%Pelajar dapat menjelaskan reaksi masyarakat tempatan di China
terhadap peluasan kuasa Barat dan kesan penjajahan Barat terhadap negara
berkenaan dalam pelbagai aspek.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum
kedatangan Barat
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengklasifikasi
pengaruh Islam dalam bidang kesenian dan gaya hidup.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab
dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
50%Pelajar
dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam aspek kesenian dan
gaya hidup.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema 1: Masyarakat.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Membanding beza
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat
pengelasan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri ekonomi tradisional dan ekonomi
komersial di Vietnam dan Indonesia pada abad ke-19.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema 2: Transformasi
Masyarakat.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab
dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menjelaskan faktor dan cara peluasan kuasa asing
di Indonesia pada abad ke-19.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab
dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%Pelajar dapat menjelaskan transformasi sosial, ekonomi,
dan kemunculan intelektual tempatan di China kesan daripada penjajahan
Barat terhadap negara berkenaan dalam pelbagai aspek.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab
dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%Pelajar dapat menjelaskan reaksi masyarakat tempatan di India
terhadap peluasan kuasa Barat dan kesan penjajahan Barat terhadap negara
berkenaan dalam pelbagai aspek.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema 2: Transformasi
Masyarakat.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab
dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menjelaskan faktor dan cara peluasan kuasa asing
di Myanmar pada abad ke-19.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
8: Pembaharuan dan pengaruh Islam di Malaysia sebelum
kedatangan Barat
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengklasifikasi
pengaruh Islam dalam aspek sosiobudaya
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab
dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
50%
pelajar dapat menghuraikan pengaruh Islam dalam pelbagai aspek ekonomi.
Pelajar yang tidak dapat menjawab diberi penerangan sekali lagi secara umum
dengan harapan mereka dapat memahami konsep berkaitan.Tamat Bab 8.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Mula
Bab 9:Perkembangan di Eropah
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
keadaan masyarakat Eropah pada Zaman Gelap.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab
dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
50%Pelajar
dapat menghuraikan pengertian dan ciri-ciri masyarakat Eropah pada Zaman
Gelap.
|
| |||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema 2: Transformasi Masyarakat.
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab dan akibat
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menjelaskan faktor dan cara peluasan kuasa asing di Myanmar pada abad ke-19.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab
dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%Pelajar dapat menjelaskan transformasi sosial, ekonomi,
dan kemunculan intelektual tempatan di India kesan daripada penjajahan
Barat terhadap negara berkenaan dalam pelbagai aspek.
|
***********SABTU
GANTI-JADUAL ISNIN
|
|||||||||
Tajuk
|
Bab
9:Perkembangan di Eropah
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Dakap/hubungan
seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
50%Pelajar
dapat menghuraikan pengertian dan ciri-ciri masyarakat Zaman
Renaissance serta membandingkannya dengan ciri-ciri
masyarakat Eropah pada Zaman Gelap.
|
***********SABTU
GANTI-JADUAL ISNIN
|
|||||||||
Tajuk
|
Tema
4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab
dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%Pelajar dapat menjelaskan sebab dan kesan Perang Dunia
Pertama terutama yang melibatkan Jerman dan Rusia (abad ke-20)
|
Disemak, RPH lengkap dan kemas.
ReplyDeleteTQVM Cg.
ReplyDelete