|
|||||||||
Tajuk
|
Bab 10:Dasar British dan kesannya
terhadap ekonomi negara.
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menjelaskan
faktor-faktor yang membantu perkembangan ekonomi iaitu institusi kewangan dan
insurans.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Kuliah
dan sumbang saran
2.
Mencatat nota
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis.
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
Sentiasa meningkatkan kualiti
hasil kerja
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Mata wang primitif
|
||||||||
Sumber rujukan
|
Buku Teks Sejarah Ting.4 m/s 255-258.
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan faktor kewujudan
institusi kewangan dan insurans yang membantu perkembangan ekonomi.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menjelaskan fakta penting bagi soalan
yang diberi.
|
Tarikh
|
27-28/9/16 (Selasa-Rabu)
|
Catatan
|
Semua pelajar Seni Tingkatan 6
terlibat dalam Pameran Seni Visual di Dewan Sri Sadong.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama.
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Sistem Manor.
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menjelaskan sebahagian besar daripada fakta
penting bagi soalan yang diberi.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama.
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
ciri-ciri feudalisme.
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menghasilkan esei yang berkaitan bagi soalan yang diberi
dengan bimbingan guru.Walau bagaimanapun, esei mereka masih banyak yang perlu
ditambahbaik.
|
|
|||||||||
Catatan
|
Mengawasi kelas peperiksaan:
Sejarah Kertas 3. |
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema 4: Pengisian Kemerdekaan
|
||||||||
Objektif
|
Menerangkan sistem pemerintahan
yang menuju ke arah pembinaan negara bangsa Thailand (Abad ke-20).
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Pembentangan oleh 4 kumpulan.
·
kumpulan Dewi –Kebangkitan golongan tentera zaman pemerintahan
Pya Manopakorn dan pentadbiran awam zaman Pya Bahol.
·
Kumpulan Alif- Pentadbiran diktator ketenteraan zaman Pibun
Songkhram dan zaman pemerintahan awam (1945-47).
2.
Tugasan pembentangan diberi sehari sebelum
3.
Sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikir an
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
1.
Kerjasama
2.
Sedia
berkorban demi kepentingan negara
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1. demokrasi
2.
Ketenteraan
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menerangkan sistem pemerintahan yang menuju
ke arah pembinaan negara bangsa Thailand (Abad ke-20).
|
Tarikh
|
30/9/16 (Jumaat)
|
Catatan
|
Majlis Penyampaian Anugerah
Ko-Kurikulum.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema 4: Pengisian Kemerdekaan
|
||||||||
Objektif
|
Menerangkan sistem pemerintahan
yang menuju ke arah pembinaan negara bangsa Thailand (Abad ke-20).
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Pembentangan kumpulan.
·
Kumpulan Hafizi- Pemerintahan Tentera (1948-1970-an)
· Kumpulan Chelsie- Pemerintahan demokrasi (1973-1976) dan
selepas era demokrasi (1976-1988)
2.
Tugasan pembentangan diberi sehari sebelum
3.
Sumbang saran
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
Sedia berkorban demi kepentingan
negara
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Ketenteraan
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menerangkan sistem pemerintahan yang menuju
ke arah pembinaan negara bangsa Thailand (Abad ke-20).
|
|
|||||||||
Tajuk
|
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menghuraikan
fakta penting bagi soalan yang diberi.
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Mengenalpasti
kata kunci dan isi penting bagi soalan berikut,seterusnya menghasilkan
perenggan esei yang bersesuaian dengan kehendak soalan:
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
tiada
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama.
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
ciri-ciri feudalisme.
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat
menghasilkan esei yang berkaitan bagi
soalan yang diberi dengan bimbingan guru.Walau bagaimanapun, esei mereka
masih banyak yang perlu ditambahbaik.
|
No comments:
Post a Comment