| |||||||||
Tajuk
|
Bab 9:Perkembangan di Eropah
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Menganalisis.
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
1. Kreatif dan inovatif untuk pembangunan negara
2. Menyokong dan melibatkan diri dalam usaha mendaulatkan negara.
3. Berusaha menghasilkan produk berkualiti.
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
80% Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor yang mencetuskan Revolusi Perindustrian sekurang-kurangnya dalam satu aspek.
|
| |||||||||
Tajuk
|
Tema 4:Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan mengelas
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menjelaskan latar belakang, matlamat dan pencapaian/sumbangan PBB.
|
| |||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menjelaskan pelbagai faktor kemunculan nasionalisme di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19 .
|
Tarikh
|
31/8/16 (Rabu)
|
Catatan
|
Cuti umum: Hari Kebangsaan
|
| |||||||||
Tajuk
|
Tema 4:Perhubungan luar
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan mengelas
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menjelaskan latar belakang, matlamat dan pencapaian/sumbangan Komanwel .
|
| |||||||||
Tajuk
|
Bab 9:Perkembangan di Eropah
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Mengklasifikasi.
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
80% Pelajar dapat menjelaskan sekurang-kurangnya satu kesan Revolusi Pertanian dan Perindustrian.
|
| |||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa.
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
menganalisis
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
kerjasama
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menerangkan sebab penubuhan ,matlamat persatuan dan parti politik berkenaan yang mendukung gerakan nasionalisme di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19 .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA
Tema 3: Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
kerjasama
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menerangkan sebab penubuhan ,matlamat
persatuan dan parti politik berkenaan yang mendukung gerakan nasionalisme
di Indonesia dan Myanmar pada abad ke-19 .
|
| |||||||||
Tajuk
|
Tema 4:Perhubungan luar
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1. Aktiviti berpasangan mencari kata kunci utama pertubuhan ini dari segi latar belakang,matlamat,sumbangan dan pencapaian.
2. Membuat catatan dalam bentuk rajah perbandingan.
| ||||||||
KBAT
|
Mengumpul dan mengelas
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pokok/Membuat pengelasan
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% Pelajar dapat menjelaskan latar belakang, matlamat dan pencapaian/sumbangan NATO .Tamat silibus Penggal 1.
|
| |||||||||
Tajuk
|
Bab 9:Perkembangan di Eropah
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Pelbagai Alir/sebab dan akibat
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
85% Pelajar dapat menjelaskan dengan contoh faktor imperialisme Barat ke atas Asia dan kesan-kesannya.
Tamat bab 9.
|
Tarikh
|
3/9/16 (Sabtu Ganti)
|
Catatan
|
Ceramah Program Transformasi Pendidikan
|
No comments:
Post a Comment