|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar dapat menganalisis peranan cukai jizyah dan pelaksanaannya pada
zaman Khalifah al-Rasyidin (abad ke-7-8M)dan Khalifah Abbasiyah (abad
ke-9-11M).
|
|
|||||||||
Tajuk
|
KERJA
KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menaakul
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap/Hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
80%
pelajar telah berjaya menghasilkan pengenalan esei. Bagaimanapun, masih
banyak kesalahan tatabahasa dan konsep yang perlu diperbetul dan dibuat
penambahbaikan.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA
2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul
dan mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar
dapat menjelaskan
konsep/definisi zakat serta menyenaraikan golongan yang berhak menerima zakat
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA
2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mengumpul
dan mengelas
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/ Membanding beza
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat membanding beza
peranan zakat dan pelaksanaannya
pada zaman Khalifah al- Rasyidin (abad ke-7-8M) dan Khalifah
Abbasiyah (abad ke-9-11M).
|
|
|||||||||
Catatan
|
HARI PERMUAFAKATAN BERSAMA
IBU BAPA PELAJAR TINGKATAN 6.
|
||||||||
Refleksi
|
Lebih kurang 10% ibu bapa pelajar
sahaja yang hadir.
|
|
|||||||||
Refleksi
|
Cuti Peristiwa: Chap Goh Meh
|
No comments:
Post a Comment