|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA
2:Pembangunan
dan Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih berganda/Membanding beza
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar melibatkan
diri secara aktif dalam pengendalian kuiz.
Ada lebihan masa selama 5
minit.Guru memberi soalan bonus bernilai
5 Markah. Bagaimanapun tiada kumpulan berjaya menjawabnya.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 4:KK
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap/hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
50% pelajar telah menyiapkan keseluruhan
esei. Manakala 50% lagi masih berusaha
mengarang isi esei . Masih banyak penambahbaikan yang perlu dibuat
terutama dari segi sistem penomboran untuk nota akhir dan penulisan
bibliografi mengikut Kaedah Chicago.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 4:KK
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Dakap/hubungan seluruh
bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
60% pelajar telah menyiapkan keseluruhan
esei tetapi masih banyak kesalahan tatabahasa yang perlu diperbetul. Manakala
40% lagi masih berusaha mengarang isi
esei .
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 4:KK
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
1.
Pelajar membawa lap top masing-masing dan menunjukkan
hasil kerja untuk disemak bersama rakan dan guru
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Dakap/hubungan seluruh
bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
1.
Nota
akhir.
|
||||||||
Sumber rujukan
|
Manual Kerja
Kursus Sejarah STPM,Majlis Peperiksaan Malaysia.
|
||||||||
Refleksi
|
70% pelajar telah menyiapkan keseluruhan
esei. Manakala 30% lagi masih berusaha
mengarang isi esei . Ada yang masih sambil lewa dengan tarikh tutup
yang ditetapkan oleh guru.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 4:PBS
|
||||||||
Objektif
|
1.
Memastikan setiap pelajar membawa setiap hasil kerja
mereka
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Pelajar
membawa fail beserta dokumen berkaitan dan disusun mengikut urutan dengan
dipantau oleh guru.
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis/ Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap/hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
Nota
akhir dan bibliografi.
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pelajar
diminta hantar awal sebelum tarikh yang ditetapkan oleh MPM bagi memnberi
ruang mereka membuat pembetulan jika ada kesilapan.
60%
pelajar menghantar esei kerja kursus. 40% lagi masih belum siap dan masih
sambil lewa,tiada kesunguhan untuk meminta guru tolong semak esei mereka
sebelum dicetak bahkan tidak juga membawa hasil kerja untuk ditambah baik
walaupun guru telah mengingatkan berulang kali. Pelajar berkenaan perlu
menghantar pada hari lain di luar waktu PdPc.
|
|
|||||||||
Catatan
|
Cuti Umum: Good Friday
|
No comments:
Post a Comment