|
|||||||||
Catatan
|
CUTI UMUM : EASTER MONDAY
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan
Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
1. Mengumpul dan
mengelas
2. membanding beza
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan berjalan
lancar. Pembentangan agak menarik kerana dalam bentuk soal jawab.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 3:Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Pelbagai Alir/sebab dan akibat
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat
menerangkan
faktor-faktor peluasan kuasa Barat pada zaman pemerintahan Khalifah
Uthmaniyah (abad ke-18-20M) sekurang-kurangnya dengan menyenaraikan 2 faktor.
|
|
|||||||||
Catatan
|
Tiada PdPc kerana semua pelajar kelas
ini terlibat dalam Pengendalian Program Intervensi Sosial di Dewan Sri Sadong
(Menghias pentas)
.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 3:Nasionalisme dan
Pembentukan Negara Bangsa.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Membuat
gambaran mental
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat
menjelaskan reaksi masyarakat tempatan terhadap peluasan kuasa Barat di
Mesir dan Algeria (abad ke-19-20M) sekurang-kurangnya
dengan menyenaraikan 2 tindak balas/reaksi.
|
No comments:
Post a Comment