|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Bulatan/mendefinisikan
mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan berjalan
lancar. 100% pelajar dapat menjelaskan falsafah
dan ciri-ciri pendidikan Islam pada zaman Khalifah Umayyah (abad ke-7-8M) )
sekurang-kurangnya dengan memberi 2 contoh..
|
|
|||||||||
Tajuk
|
KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mensisntesis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap/Hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
50
% sahaja pelajar hadir kerana masalah bekalan air yang terputus di Serian.100%
pelajar yang hadir telah berjaya menghasilkan pengenalan esei. Bagaimanapun,
masih ada pelajar yang membuat kesalahan tatabahasa dan konsep yang perlu
diperbetul dan dibuat penambahbaikan.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA
2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
1.
Menjelaskan
falsafah dan ciri-ciri pendidikan Islam pada zaman Khalifah Abbasiyah
(abad ke-9-11M).
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
Pembentangan oleh Melvin
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan berjalan lancar.100%
pelajar dapat menjelaskan falsafah dan ciri-ciri
pendidikan Islam pada zaman Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M)
sekurang-kurangnya dengan memberi 2 ciri.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA
2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat mencapai objektif
yang ditetapkan.
Pelajar
diminta membentuk kumpulan dan diberi tugasan menyediakan soalan kuiz untuk
aktiviti bagi tajuk pada hari seterusnya.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
90% pelajar melibatkan
diri secara aktif dalam perjalanan kuiz.1 kumpulan terlupa menyiapkan soalan
kuiz. Bagaimanapun perjalanan pengendalian kuiz teratur.
Pelajar meminta agar aktiviti hari ini diteruskan
lagi .Mereka diberi tugasan menyediakan soalan kuiz untuk aktiviti bagi tajuk
pada hari seterusnya.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Buih berganda/Membanding beza
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100% pelajar dapat
menyiapkan soalan kuiz. Aktiviti berjalan lancar. Markah direkod dan
dikumpul. Pengendalian kuiz akan
bersambung semasa ulangkaji atau pada masa yang ditentukan nanti.
|
No comments:
Post a Comment