|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta Bulatan/mendefinisikan
mengikut konteks
|
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan berjalan
lancar. 100% pelajar dapat menjelaskan falsafah
dan ciri-ciri pendidikan Islam pada zaman Khalifah Umayyah (abad ke-7-8M) )
dan zaman Khalifah Abbasiyah (abad ke-9-11M).. sekurang-kurangnya
dengan memberi 2 contoh..
.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
KERJA KURSUS(SEJARAH KERTAS 4):
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Mensisntesis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Dakap/Hubungan seluruh bahagian
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
100%
pelajar telah berjaya menghasilkan esei sekurang-kurangnya bahagian pengenalan
esei Bagaimanapun, sebahagian besar daripada mereka masih melakukan kesalahan
ketara daripada aspek tatabahasa yang
perlu diperbetul dan dibuat penambahbaikan.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA
2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menganalisis
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih/Menerangkan
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan berjalan
lancar. 100% pelajar dapat menjelaskan sistem
pendidikan di Mesir (abad ke-8M) dan Acheh (abad ke-16-17M)
sekurang-kurangnya dengan memberi 2 contoh....
|
|
|||||||||
Catatan
|
Tiada aktiviti PdPc hingga jam
12.40 kerana semua guru dan pelajar tingkatan 6 terlibat dalam Majlis
Kolaborasi Minda.
|
|
|||||||||
Tajuk
|
SEJARAH
KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA
2:Pembangunan dan Penerokaan.
|
||||||||
Objektif
|
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
|
||||||||
KBAT
|
Menilai
|
||||||||
i-Think/Proses
Pemikiran
|
Peta
Buih berganda/Membanding beza
|
||||||||
Nilai/Unsur
patriotisme/
Kemahiran
insaniah
|
|
||||||||
Konsep/Istilah
|
|
||||||||
Sumber
rujukan
|
|
||||||||
Refleksi
|
Pembentangan berjalan lancar. 100%
pelajar dapat menjelaskan perkembangan
ilmu naqli dan aqli pada zaman pemerintahan Khalifah Abbasiyah (abad
ke-11-13M)dan Khalifah Umayyah di Andalusia (abad ke-11-13M)
sekurang-kurangnya dengan memberi 2 contoh.
|
No comments:
Post a Comment