| |||||||||
Catatan
|
Tiada aktiviti PdPc kerana semua pelajar Tingkatan 6 mengikuti lawatan ke Aeon Mall sempena program “Jom Masuk IPT”. Guru bertindak mengiringi pelajar.
|
| |||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Menilai
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih berganda/Membanding beza
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
gazzal
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
100% pelajar memberi tumpuan kepada sesi pembentangan . Pembentangan dan sesi soal-jawab berjalan lancar..
|
| |||||||||
Tajuk
|
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
TEMA 2:Pembangunan dan Penerokaan.
| ||||||||
Objektif
|
| ||||||||
Kaedah/Aktiviti
|
| ||||||||
KBAT
|
Menilai
| ||||||||
i-Think/Proses Pemikiran
|
Peta Buih berganda/Membanding beza
| ||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/
Kemahiran insaniah
|
| ||||||||
Konsep/Istilah
|
| ||||||||
Sumber rujukan
|
| ||||||||
Refleksi
|
Pelajar dapat menjelaskan sumbangan tokoh al-Mas‟udi , Ibn Majid dan Ibn Battutah pada zaman pemerintahan Khalifah Umayyah (abad ke-7-8M), Abbasiyah (abad ke-9-13M), dan Andalusia (abad ke-14M) dalam bidang penerokaan sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 isi .Bahan PdPc juga dihantar dalam bentuk fail pdf dan fail zip dalam kumpulan Whatsapp kelas
|
| |||||||||
Catatan
|
Tiada PdPc kerana pelajar terlibat dalam Kursus Kepemimpinan dan Jati Dr peringkat negeri Kelantan di Pusat Kurikulum Negeri Kelantan (Kem Tangok)
|
|
|||||||||
Catatan
|
Tiada PdPc kerana pelajar terlibat
dalam Kursus Kepemimpinan dan Jati Dr peringkat negeri Kelantan di Pusat
Kurikulum Negeri Kelantan (Kem Tangok)
|
No comments:
Post a Comment