|
|||||||||
Tajuk |
SEJARAH KERTAS 4:KERJA KURSUS
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis/ Membuat keputusan |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Buih/Menerangkan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
Pembentangan berjalan lancar .Keseluruhannya, ada pelajar yang membentang dengan baik dan ada yang kurang memuaskan. Pembentangan selesai. |
|
|||||||||
Tajuk |
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan Peperiksaan Percubaan tahun-tahun lepas dan tahun semasa. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
Kuliah dan sumbang saran |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
1. Tanzimat 2. Pemerintahan pusat dan wilayah 3. Nasionalisme Mesir dan Syria. |
||||||||
Sumber rujukan |
Soalan Peperiksaan Percubaan pelbagai negeri |
||||||||
Refleksi |
Keseluruhan pelajar mengulangkaji dan membuat catatan. |
|
|||||||||
Tajuk |
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan Peperiksaan Percubaan tahun-tahun lepas dan tahun semasa 2. Menjelaskan kata kunci dan perangkap soalan serta teknik menjawab soalan mengikut standard yang sepatutnya . |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
Kuliah dan sumbang saran |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kegigihan/daya usaha 3. Rela berkorban |
||||||||
Konsep/Istilah |
1. Golongan Al-Riddah 2. Jihad |
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
Perbincangan berjalan lancar Pelajar membuat catatan ringkas.. Bahan berkaitan telah diberi kepada pelajar dalam pelbagai medium seperti emel, Whatsapp dan telegram.
|
|
|||||||||
Tajuk |
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan Peperiksaan Percubaan tahun-tahun lepas dan tahun semasa |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
Kuliah dan sumbang saran |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama 2. Kegigihan/daya usaha 3. Rela berkorban |
||||||||
Konsep/Istilah |
1. Baitul Hikmah 2. Sumbangan Ibnu Sina, Ibn.Batuttah dan al-Khawarizmi. |
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
Pelajar membuat catatan fakta penting bagi setiap tajuk yang dibincangkan.Pelajar juga merujuk bahan edaran yang disediakan oleh guru.
|
|
|||||||||
Tajuk |
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan Peperiksaan Percubaan tahun-tahun lepas dan semasa. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
Kuliah dan sumbang saran |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
1. Jamiah Baitur-Rahman |
||||||||
Sumber rujukan |
Soalan Peperiksaan Percubaan pelbagai negeri |
||||||||
Refleksi |
Keseluruhan pelajar mengulangkaji dan membuat catatan. |
|
|||||||||
Tajuk |
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan Peperiksaan Percubaan tahun-tahun lepas dan tahun semasa 2. Menjelaskan kata kunci dan perangkap soalan serta teknik menjawab soalan mengikut standard yang sepatutnya . |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
Kuliah dan sumbang saran |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kegigihan/daya usaha 3. Rela berkorban |
||||||||
Konsep/Istilah |
1. Golongan Al-Riddah 2. Jihad |
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
Perbincangan berjalan lancar Pelajar membuat catatan ringkas.. Bahan berkaitan telah diberi kepada pelajar dalam pelbagai medium seperti emel, Whatsapp dan telegram.
|
No comments:
Post a Comment