|
|||||||||
Tajuk |
SEJARAH KERTAS 4:KK
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis/ Membuat keputusan |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Ketelusan dalam menghasilkan tugasan |
||||||||
Konsep/Istilah |
Dapatan hasil kajian. |
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
Terdapat pelajar yang perlu membuat pembetulan esei kerana isi kandungannya agak bercanggah dengan objektif dan permasalahan kajian dalam proposal. |
|
|||||||||
Tajuk |
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan Peperiksaan Percubaan tahun-tahun lepas dan tahun semasa 2. Menjelaskan kata kunci dan perangkap soalan serta teknik menjawab soalan mengikut standard yang sepatutnya . |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
Kuliah dan sumbang saran |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kegigihan/daya usaha 3. Rela berkorban |
||||||||
Konsep/Istilah |
1. Golongan Al-Riddah 2. Jihad |
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
Perbincangan berjalan lancar Pelajar membuat catatan ringkas.. Bahan berkaitan telah diberi kepada pelajar dalam pelbagai medium seperti emel, Whatsapp dan telegram.
|
|
|||||||||
Tajuk |
SEJARAH KERTAS 4:KK
|
||||||||
Objektif |
Menjelaskan perkara yang perlu ditambahbaik oleh setiap pelajar berkenaan.. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
Guru menerangkan satu persatu perkara yang perlu diperbetulkn oleh setiap pelajar. |
||||||||
KBAT |
Menganalisis/ Membuat keputusan |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Ketelusan dalam menghasilkan tugasan |
||||||||
Konsep/Istilah |
Dapatan hasil kajian. |
||||||||
Sumber rujukan |
1. Manual KK Sejarah STPM,Majlis Peperiksaan Malaysia. 2. Bahan kajian. |
||||||||
Refleksi |
Banyak bahagian esei telah dibuat penambahbaikan oleh pelajar. Pelajar diminta untuk mencetak dan menghantar hasil kajian berkenaan pada minggu ini bagi penghantaran kali pertama supaya guru dapat menyemak lebih awal, seterusnya memberi peluang kepada pelajar membuat pembetulan sekiranya perlu. |
|
|||||||||
Tajuk |
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan Peperiksaan Percubaan Semenanjung 2016 hingga 2019. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
Kuliah dan sumbang saran |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
1. Tanzimat 2. Pemerintahan pusat dan wilayah 3. Nasionalisme Mesir dan Syria. |
||||||||
Sumber rujukan |
Soalan Peperiksaan Percubaan pelbagai negeri |
||||||||
Refleksi |
Keseluruhan pelajar mengulangkaji dan membuat catatan. |
|
|||||||||
Tajuk |
SEJARAH KERTAS 2:TAMADUN ISLAM
|
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi soalan Peperiksaan Percubaan tahun-tahun lepas dan tahun semasa |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
Kuliah dan sumbang saran |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama 2. Kegigihan/daya usaha 3. Rela berkorban |
||||||||
Konsep/Istilah |
1. Baitul Hikmah 2. Sumbangan Ibnu Sina, Ibn.Batuttah dan al-Khawarizmi. |
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
Pelajar membuat catatan fakta penting bagi setiap tajuk yang dibincangkan.Pelajar juga merujuk bahan edaran yang disediakan oleh guru.
|
|
|||||||||
Tajuk |
SEJARAH KERTAS 4:KERJA KURSUS
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis/ Membuat keputusan |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Buih/Menerangkan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
Pembentangan berjalan lancar .Keseluruhannya, ada pelajar yang membentang dengan baik dan ada yang agak baik. Pembentangan akan disambung pada minggu berikutnya. |
No comments:
Post a Comment