|
|||||||||
Catatan |
MAJLIS PENUTUP PROGRAM MINGGU INFORMASI NORMA BAHARU TINGKATAN 6. Semua pelajar tingkatan 6 berada di Dewan Terbuka PIBG SMKSG. |
|
|||||||||
Tajuk |
2. Mula Tema 1:Masyarakat. · Masyarakat feudal |
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
Pelajar merujuk nota powerpoint yang ditayang oleh guru.Pelajar juga merujuk bahan yang dihantar dalam kumpulan Whatsapp kelas untuk membuat nota. |
|
|||||||||
Tajuk |
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Buih/Menerangkan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri feudalisme di England sekurang-kurangnya dalam 3 aspek. |
|
|||||||||
Tajuk |
Ulangkaji |
||||||||
Objektif |
Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
1. Kaum Amaliq dan Jurhum 2. Bani |
||||||||
Refleksi |
Pengendalian kuiz berjalan lancar dengan penglibatan aktif setiap ahli kumpulan. Banyak soalan yang dapat dijawab dengan baik terutama oleh peserta kumpulan Kimochi. |
|
|||||||||
Catatan |
MENGAWASI KELAS PEPERIKSAAN: Pelajar mengulangkaji. |
|
|||||||||
Catatan |
MENGAWASI KELAS PEPERIKSAAN: PENGAJIAN AM 2. |
|
|||||||||
Tajuk |
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Mengumpul dan mengelas Membanding beza |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Buih/Menerangkan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Semangat cinta negara |
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan konsep dan ciri-ciri feudalisme di negara Jepun sekurang-kurangkan dalam 2 aspek. Pelajar juga berjaya menghasilkan rajah perbandingan ciri-ciri feudalisme di England dan Jepun dengan bantuan guru. |
|
|||||||||
Catatan |
MENGAWASI KELAS PEPERIKSAAN: KESUSASTERAAN MELAYU KOMUNIKATIF |
|
|||||||||
Tajuk |
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Mengumpul dan mengelas |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Bulatan/mendefinisikan mengikut konteks |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan konsep dan ciri-ciri masyarakat agraria di Belanda pada abad ke-16 hingga abad ke-17 sekurang-kurangnya dalam 2 aspek. Mereka juga dapat menjelaskan perbandingan antara sistem tanah rang dengan sistem penggiliran tanaman . |
|
|||||||||
Tajuk |
Ulangkaji |
||||||||
Objektif |
Menyatakan maklumat penting bagi tajuk yang telah dipelajari. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
1. Kabinet Negeri |
||||||||
Refleksi |
Pengendalian kuiz berjalan lancar dengan penglibatan aktif setiap ahli kumpulan. Bagaimanapun, ada sesetengah soalan mudah yang tidak dapat dijawab oleh pelajar kerana belum habis mengulangkaji. |
No comments:
Post a Comment