|
|||||||||
Tajuk |
Tema 1: Masyarakat
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
1. Melengkapkan rajah perbandingan antara Adat Perpatih dan Adat Temenggung dan membuat pempentangan ringkas tajuk berkenaan mengikut aspek yang diagihkan kepada kumpulan masing-masing.. 2. Kuliah dan sumbang saran bagi tajuk Undang-Undang 99 Perak dan Undang-Undang Tubuh Johor. |
||||||||
KBAT |
Membanding beza |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Buih berganda/Membanding beza |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
kerjasama |
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat melengkapkan rajah perbandingan berdasarkan hasil perbincangan dalam kumpulan masing-masing .Mereka juga dapat menghuraikan perbandingan antara setiap aspek berkaitan kerana satu kumpulan hanya perlu melengkapkan dan menghuraikan satu ciri perbandingan. Isi yang kurang dtambahbaik oleh guru dan rakan pelajar yang lain. |
Tarikh |
31 Ogos 2020 (Isnin) |
Catatan |
CUTI UMUM : HARI KEMERDEKAAN KE-63 |
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
Kuliah dan sumbang saran |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Buih/Menerangkan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di China pada abad ke-16 sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 ciri |
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 1: Masyarakat
|
||||||||
Objektif |
1. Menerangkan bentuk dan pelaksanaan Adat Perpatih dan Adat Temenggung. 2. Menghuraikan prinsip-prinsip umum Undang-Undang 99 Perak dan Undang-Undang Tubuh Johor. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
1. Melengkapkan rajah perbandingan antara Adat Perpatih dan Adat Temenggung dan membuat pempentangan ringkas tajuk berkenaan mengikut aspek yang diagihkan kepada kumpulan masing-masing.. 2. Kuliah dan sumbang saran bagi tajuk Undang-Undang 99 Perak dan Undang-Undang Tubuh Johor. |
||||||||
KBAT |
Membanding beza |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Buih berganda/Membanding beza |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
kerjasama |
||||||||
Konsep/Istilah |
1. Adat 2. Undang-Undang |
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat melengkapkan rajah perbandingan berdasarkan hasil perbincangan dalam kumpulan masing-masing .Mereka juga dapat menghuraikan perbandingan antara setiap aspek berkaitan kerana satu kumpulan hanya perlu melengkapkan dan menghuraikan satu ciri perbandingan. Isi yang kurang dtambahbaik oleh guru dan rakan pelajar yang lain. |
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 1: Masyarakat
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Buih/Menerangkan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
kerjasama |
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan konsep dan susun lapis masyarakat dengan membahagikan kepada golongan pemerintah dan yang diperintah. |
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif |
Menghuraikan sistem ekonomi Feudalisme di Jerman pada abad ke-16-18. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
Kuliah dan sumbang saran |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Buih/Menerangkan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di Jerman pada abad ke-16-18 sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 ciri |
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 1: Masyarakat
|
||||||||
Objektif |
Menerangkan konsep dan susun lapis masyarakat |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
1. Kuliah 2. sumbang saran |
||||||||
KBAT |
menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Buih/Menerangkan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
kerjasama |
||||||||
Konsep/Istilah |
1. Golongan merdeheka 2. Hamba Dengan |
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan konsep dan susun lapis masyarakat dengan membahagikan kepada golongan pemerintah dan yang diperintah. Lebihan masa 20 minit diguna oleh guru untuk membuat teguran dan penambahbaikan terhadap kerja kursus pelajar. |
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 1: Masyarakat
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Buih/Menerangkan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
kerjasama |
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan ciri-ciri ekonomi tradisional dan ekonomi komersial. Mereka juga dapat membanding beza sekurang-kurangnya 5 ciri Lebihan masa 20 minit diguna oleh guru untuk membuat teguran dan penambahbaikan terhadap kerja kursus pelajar. |
|
|||||||||
Tajuk |
Tema 3:Kemajuan dan Pembangunan
|
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Buih/Menerangkan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
|
||||||||
Konsep/Istilah |
|
||||||||
Sumber rujukan |
|
||||||||
Refleksi |
100% pelajar dapat menjelaskan sistem ekonomi Feudalisme di Perancis pada abad ke-16-18. sekurang-kurangnya dengan mengemukakan 2 ciri . |
No comments:
Post a Comment