|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH MALAYSIA Tema 1: Masyarakat |
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan Tema 1 2. Membuat catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Golongan merdeheka |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah STPM Penggal 3 Tahun 2020 (Sarawak) ms 6-8 . |
||||||||
Refleksi |
100% Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI: TEMA 2 LATIHAN MELENGKAPKAN RANGKA ESEI : |
||||||||
Objektif |
Menghasilkan fakta penting bagi isi esei.yang jelas dan tepat mengikut format. . |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
1. Mencari fakta penting dalam buku rujukan dan Modul yang disediakan. 2. Perbincangan jawapan |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Peralihan sistem beraja mutlak kepada raja berperlembagaan di England. |
||||||||
Sumber rujukan |
1. Modul Sejarah Semester 1 2020/21 ms 11-12 |
||||||||
Refleksi |
Perbincangan berjalan lancar. 90% jawapan yang ditulis oleh pelajar adalah menepati kehendak soalan. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH MALAYSIA Tema 2: Transformasi Masyarakat |
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan Tema 1 2. Membuat catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Kesan pengenalan Sistem Residen. |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah STPM Penggal 3 Tahun 2020 (Sarawak) ms 9-10. |
||||||||
Refleksi |
100% Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI: TEMA 1 LATIHAN MELENGKAPKAN ESEI : |
||||||||
Objektif |
1. Menghasilkan esei.yang lengkap mengikut format. 2. Menghasilkan penegasan bagi setiap isi esei. . |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
1. Menyalin contoh esei berpandukan Modul yang disediakan. 2. Menghasilkan penegasan bagi setiap isi esei. 3. Perbincangan jawapan |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Pemerintahan tempatan semasa pentadbiran Tsar Alexander 2 |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah Semester 1 2020/21 ms 13-15. |
||||||||
Refleksi |
80% Pelajar berjaya menghasilkan penegasan isi esei yang baik dalam tempoh masa yang ditetapkan.Manakala selebihnya perlu berusaha dengan lebih gigih.
|
|
|||||||||
Catatan |
MENGAWASI PELAJAR MENDUDUKI PEPERIKSAAN DI DEWAN : GERAK GEMPUR PENGAJIAN AM |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH MALAYSIA Tema 1: Masyarakat |
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi setiap soalan 2. Mengenalpasti fakta penting dan huraian beserta contoh yang sesuai |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan Tema 1 2. Membuat catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
salasilah |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah STPM Penggal 3 Tahun 2020 (Sarawak) ms 11-13 . |
||||||||
Refleksi |
100% Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI: TEMA 1 LATIHAN MELENGKAPKAN ESEI : |
||||||||
Objektif |
1. Menghasilkan esei.yang lengkap mengikut format. 2. Menghasilkan penegasan bagi setiap isi esei. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
1. Menyalin contoh esei berpandukan Modul yang disediakan. 2. Menghasilkan penegasan bagi setiap isi esei. |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Kemerosotan nilai etika dan moral Confucius dalam system pembesar. |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah Semester 1 2020/21 ms 15-16. |
||||||||
Refleksi |
100% Pelajar berusaha menghasilkan penegasan isi esei . Hasil kerja agak memuaskan dengan pencapaian 85% Berjaya menghasilkan penegasan..
|
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 1: Masyarakat. |
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan sistem ekonomi di Indonesia dan Vietnam, |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Ekonomi komersial. |
||||||||
Sumber rujukan |
Q &A STPM Sejarah Penggal 3, Pelangi ms 247-257 |
||||||||
Refleksi |
100 % Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. . |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH MALAYSIA Tema 1: Masyarakat |
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi setiap soalan 2. Mengenalpasti fakta penting dan huraian beserta contoh yang sesuai |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan Tema 1 2. Membuat catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
desentralisasi |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah STPM Penggal 3 Tahun 2020 (Sarawak) ms 14-15 . |
||||||||
Refleksi |
100% Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI: TEMA 1 LATIHAN MELENGKAPKAN ESEI : |
||||||||
Objektif |
1. Menghasilkan esei.yang lengkap mengikut format. 2. Menghasilkan penegasan bagi setiap isi esei. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
1. Menyalin contoh esei berpandukan Modul yang disediakan. 2. Menghasilkan penegasan bagi setiap isi esei. |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Perbandingan sistem pembesar di China dengan Rusia. |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah Semester 1 2020/21 ms 17=19 . |
||||||||
Refleksi |
85% Pelajar berjaya menghasilkan penegasan isi esei yang baik dalam masa yang ditetapkan .Manakala selebihnya perlu penambahbaikan.
|
Casino - DrmCD
ReplyDeleteCasino. Dr.mcd Casino is one of 김포 출장샵 the oldest and fastest growing online 성남 출장안마 casinos in the 서산 출장샵 world. This was in 1996 and 통영 출장샵 has 제천 출장마사지 since grown into an industry leader.