|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH MALAYSIA Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa |
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan Tema 1 2. Membuat catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Gerakan Islah |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah STPM Penggal 3 Tahun 2020 (Sarawak) ms 29-33. |
||||||||
Refleksi |
100% Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI: TEMA 4 LATIHAN MELENGKAPKAN RANGKA ESEI : |
||||||||
Objektif |
Menghasilkan fakta penting bagi isi esei.yang jelas dan tepat mengikut format. . |
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Mencari fakta penting dalam buku rujukan dan Modul yang disediakan. 2. Perbincangan jawapan |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Transformasi |
||||||||
Sumber rujukan |
1. Modul Sejarah Semester 1 2020/21 ms 36-47 |
||||||||
Refleksi |
Perbincangan berjalan lancar. 90% jawapan yang ditulis oleh pelajar adalah menepati kehendak soalan. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH MALAYSIA Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa |
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan Tema 1 2. Membuat catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Piagam Atlantik |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah STPM Penggal 3 Tahun 2020 (Sarawak) ms 34-38. |
||||||||
Refleksi |
100% Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI: LATIHAN MELENGKAPKAN RANGKA ESEI : |
||||||||
Objektif |
Menghasilkan fakta penting bagi isi esei.yang jelas dan tepat mengikut format. . |
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Mencari fakta penting dalam buku rujukan dan Modul yang disediakan. 2. Perbincangan jawapan |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
-. |
||||||||
Sumber rujukan |
Soalan dan skema Penggal 1 Percubaan Kelantan 2020/21 |
||||||||
Refleksi |
Perbincangan berjalan lancar. 90% jawapan yang ditulis oleh pelajar adalah menepati kehendak soalan. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 3: Nasionalisme dan pembentukan Negara Bangsa |
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan sistem sosial dan pembesar di Indonesia dan Vietnam, |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Perjuangan tidak berbau politik |
||||||||
Sumber rujukan |
Q &A STPM Sejarah Penggal 3, Pelangi ms 324-344. |
||||||||
Refleksi |
100 % Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. . |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH MALAYSIA Tema 3: Nasionalisme dan Pembentukan Negara Bangsa |
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi setiap soalan 2. Mengenalpasti fakta penting dan huraian beserta contoh yang sesuai |
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan Tema 1 2. Membuat catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Rancangan Briggs. |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah STPM Penggal 3 Tahun 2020 (Sarawak) ms 39-41. |
||||||||
Refleksi |
100% Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI: TEMA 1 LATIHAN MELENGKAPKAN ESEI : |
||||||||
Objektif |
1. Menghasilkan esei.yang lengkap mengikut format. 2. Menghasilkan penegasan bagi setiap isi esei. . |
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Menyalin contoh esei berpandukan Modul yang disediakan. 2. Menghasilkan penegasan bagi setiap isi esei. 3. Perbincangan jawapan |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
- |
||||||||
Sumber rujukan |
Soalan dan skema Penggal 1 Percubaan Pahang 2020/21 |
||||||||
Refleksi |
80% Pelajar berjaya menghasilkan penegasan isi esei yang baik dalam tempoh masa yang ditetapkan.Manakala selebihnya perlu berusaha dengan lebih gigih.
|
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 1: Masyarakat. |
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan sistem ekonomi di Indonesia dan Vietnam, |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Pentadbiran tentera |
||||||||
Sumber rujukan |
Q &A STPM Sejarah Penggal 3, Pelangi ms 344- 372 |
||||||||
Refleksi |
100 % Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. . |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH MALAYSIA Tema 4: Pengisian Kemerdekaan |
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi setiap soalan 2. Mengenalpasti fakta penting dan huraian beserta contoh yang sesuai |
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan Tema 1 2. Membuat catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
sistem pemerintahan |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah STPM Penggal 3 Tahun 2020 (Sarawak) ms 42-45 . |
||||||||
Refleksi |
100% Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI: TEMA 1 LATIHAN MELENGKAPKAN ESEI : |
||||||||
Objektif |
1. Menghasilkan esei.yang lengkap mengikut format. 2. Menghasilkan penegasan bagi setiap isi esei. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Menyalin contoh esei berpandukan Modul yang disediakan. 2. Menghasilkan penegasan bagi setiap isi esei. |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
- |
||||||||
Sumber rujukan |
Soalan dan skema Penggal 1 Percubaan Terengganu 2020/21 |
||||||||
Refleksi |
85% Pelajar berjaya menghasilkan penegasan isi esei yang baik dalam masa yang ditetapkan .Manakala selebihnya perlu penambahbaikan.
|
No comments:
Post a Comment