Tarikh |
14/2/2021 (Ahad) |
Catatan |
CUTI SEMPENA TAHUN BARU CINA
|
|
|||||||||
Catatan |
MENGAWASI KELAS PEPERIKSAAN : MUET |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH MALAYSIA Tema 2: Transformasi Masyarakat |
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan Tema 1 2. Membuat catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Pendidikan vernakular |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah STPM Penggal 3 Tahun 2020 (Sarawak) ms 22-23. |
||||||||
Refleksi |
100% Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI: TEMA 2 LATIHAN MELENGKAPKAN RANGKA ESEI : |
||||||||
Objektif |
Menghasilkan fakta penting bagi isi esei.yang jelas dan tepat mengikut format. . |
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Mencari fakta penting dalam buku rujukan dan Modul yang disediakan. 2. Perbincangan jawapan |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Pemerintahan monarki di Perancis. |
||||||||
Sumber rujukan |
1. Modul Sejarah Semester 1 2020/21 ms 20-24 |
||||||||
Refleksi |
Perbincangan berjalan lancar. 90% jawapan yang ditulis oleh pelajar adalah menepati kehendak soalan. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 2: Transformasi Masyarakat. |
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti |
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan sistem sosial dan pembesar di Indonesia dan Vietnam, |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Peperangan Inggeris-Myanmar |
||||||||
Sumber rujukan |
Q &A STPM Sejarah Penggal 3, Pelangi ms 270-285 |
||||||||
Refleksi |
100 % Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. . |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH MALAYSIA Tema 2: Transformasi Masyarakat |
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi setiap soalan 2. Mengenalpasti fakta penting dan huraian beserta contoh yang sesuai |
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan Tema 1 2. Membuat catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Pendidikan kolonial |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah STPM Penggal 3 Tahun 2020 (Sarawak) ms 23-26. |
||||||||
Refleksi |
100% Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI: TEMA 3 LATIHAN MELENGKAPKAN ESEI : |
||||||||
Objektif |
1. Menghasilkan esei.yang lengkap mengikut format. 2. Menghasilkan penegasan bagi setiap isi esei. . |
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Menyalin contoh esei berpandukan Modul yang disediakan. 2. Menghasilkan penegasan bagi setiap isi esei. 3. Perbincangan jawapan |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
mekantilisme |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah Semester 1 2020/21 ms 25-30. |
||||||||
Refleksi |
80% Pelajar berjaya menghasilkan penegasan isi esei yang baik dalam tempoh masa yang ditetapkan.Manakala selebihnya perlu berusaha dengan lebih gigih.
|
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH ASIA TENGGARA Tema 1: Masyarakat. |
||||||||
Objektif |
|
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan sistem ekonomi di Indonesia dan Vietnam, |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Sumbangan tokoh |
||||||||
Sumber rujukan |
Q &A STPM Sejarah Penggal 3, Pelangi ms 285-323 |
||||||||
Refleksi |
100 % Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. . |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI BAHAGIAN B: SEJARAH MALAYSIA Tema 2: Transformasi Masyarakat |
||||||||
Objektif |
1. Menghuraikan fakta penting bagi setiap soalan 2. Mengenalpasti fakta penting dan huraian beserta contoh yang sesuai |
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Mengenalpasti kata kunci dan isi penting bagi soalan berkaitan Tema 1 2. Membuat catatan sama ada dalam bentuk rajah minda isi penting atau esei lengkap.
|
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
tiada |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
1. kerjasama. 2. Kerajinan/ daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
salasilah |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah STPM Penggal 3 Tahun 2020 (Sarawak) ms 27-28 . |
||||||||
Refleksi |
100% Pelajar terlibat dalam perbincangan ulangkaji dan membuat catatan mengikut keselesaan masing-masing sama ada menggunakan rajah minda atau catatan nota ringkas.. |
|
|||||||||
Tajuk |
ULANGKAJI: TEMA 3 LATIHAN MELENGKAPKAN ESEI : |
||||||||
Objektif |
1. Menghasilkan esei.yang lengkap mengikut format. 2. Menghasilkan penegasan bagi setiap isi esei. |
||||||||
Kaedah/Aktiviti PdPc |
1. Menyalin contoh esei berpandukan Modul yang disediakan. 2. Menghasilkan penegasan bagi setiap isi esei. |
||||||||
KBAT |
Menganalisis |
||||||||
i-Think/Proses Pemikiran |
Peta Pokok/Membuat pengelasan |
||||||||
Nilai/Unsur patriotisme/ Kemahiran insaniah |
Kegigihan/daya usaha |
||||||||
Konsep/Istilah |
Gerakan Renaissance |
||||||||
Sumber rujukan |
Modul Sejarah Semester 1 2020/21 ms 31-35 . |
||||||||
Refleksi |
85% Pelajar berjaya menghasilkan penegasan isi esei yang baik dalam masa yang ditetapkan .Manakala selebihnya perlu penambahbaikan.
|
No comments:
Post a Comment